Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

Ποδηλατόδρομος στον Ιλισό και Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου !!!

Με απόφαση του ΟΗΕ – μετά από γενική συνέλευση του διεθνούς οργανισμού, που έλαβε χώρα την 12 Απριλίου 2018, κατόπιν μιας διεθνούς εκστρατείας από τους λάτρεις του ποδηλάτου.
Από τότε καθιερώθηκε Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου η 3η Ιουνίου !!!



Μια σειρά μέτρων όμως ακολουθείται για την ασφαλή κίνηση του ποδηλάτη σε ποδηλατοδρόμους, ρυθμίζοντας την οδική κυκλοφορία, αλλά και την κατασκευή των ποδηλατοδρόμων, χωρίς να περιορίζει και να παρακωλύει την διέλευση των πεζών !!!

Η επέκταση του ποδηλατοδρόμου που ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες από την διοικούσα παράταξη του δήμου Μοσχάτου Ταύρου, στην παρά Ιλίσια περιοχή στο ύψος του Μοσχάτου, δεν θα μπορούσε παρά μόνο θετική να είναι,
εάν φυσικά είχε μεριμνήσει για την ομαλή λειτουργία του υπάρχοντος τμήματος ποδηλατοδρόμου που ήδη λειτουργεί στην παραϊλίσια περιοχή Μοσχάτου !!!

Όμως εδώ και χρόνια συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο !!!

Πολλώ δε μάλλον, όταν στην συγκεκριμένη περιοχή υπήρχε επαρκές πεζοδρόμιο για την χρήση των πεζών, ενώ σήμερα εις βάρος των πεζών και ΑμεΑ δόθηκε προς χρήση ποδηλάτων !

Καθημερινά πεζοί πολίτες της κοινότητας του Μοσχάτου που θέλουν να απολαύσουν την περιπατητική τους διαδρομή διαμαρτύρονται για τα παρατράγουδα που συμβαίνουν στην διαδρομή τους στο σημείο που αναπτύσσεται ο ποδηλατοδρόμος, βρισκόμενοι αντιμέτωποι με χυδαίους διαπληχτισμούς από τους ποδηλάτες, αλλά και με κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας ή των συνοδευόμενων μελών τους, παιδιών ή ζώων συντροφιάς.     

Αντί λοιπόν η πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής, που διοικεί τον Δήμο, να μεριμνήσει για την ομαλή λειτουργία και την ασφαλή διέλευση των πεζών, μη υπάρχοντος του παραιτουμένου πεζοδρομίου στο σημείου, προχωρά στην επέκταση του ποδηλατοδρόμου..

Και πως θα μπορούσε να πετύχει κάτι τέτοιο ?

Υπάρχει Νόμος του  2018 (19(I)/2018) – περί Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων,
όπου θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους δημότες και δημότισσες και  
να προβεί στην ανάλογη οδική κυκλοφοριακή σήμανση, ώστε να γίνει αντιληπτό ποιος έχει προτεραιότητα, την ταχύτητα που θα πρέπει να αναπτύσσουν οι ποδηλάτες, αλλά και τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα πρέπει να έχουν τα ποδήλατα και οι αναβάτες τους.
Αντί αυτού έχει αφήσει τους δημότες και δημότισσες να διαπληκτίζονται μεταξύ των και υπερισχύει ο «ισχυρότερος » ή ακόμη καλύτερα ο «θρασύτερος »

Παρ’ όλες τις κατά καιρούς διαμαρτυρίες που έχουν γίνει.. καμία ενέργεια δεν έχει γίνει από την Δημοτική Αρχή !!! 



Αναφέρομαι σε κάποια άρθρα του Νόμου :


(2)
Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία Ποδηλατόδρομος εκτείνεται πολύ κοντά σε πεζόδρομο ή πεζοδρόμιο, ή όπου επιτρέπεται,  με κατάλληλη σήμανση, η χρήση ποδηλάτου σε πεζόδρομο δυνάμει των διατάξεων της παραγράφου (β) του εδαφίου (1), του άρθρου 10, ποδηλάτης κινούμενος σε αυτόν καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για διευκόλυνση των πεζών και ιδιαίτερα παιδιών που κινούνται στον ίδιο χώρο,  παραχωρώντας σε αυτούς προτεραιότητα, προσαρμόζοντας ανάλογα την ταχύτητα του ποδηλάτου και χρησιμοποιώντας, όπου χρειάζεται, το καμπανάκι (κουδούνι) του ποδηλάτου του ως ηχητική προειδοποίηση για την παρουσία του.


(3)
Σε κάθε περίπτωση κατά την οποία Ποδηλατόδρομος εκτείνεται δίπλα σε πεζόδρομο ή πεζοδρόμιο, ποδηλάτης κινούμενος σε αυτόν παρέχει προτεραιότητα σε πεζό ο οποίος έχει ήδη αρχίσει να διασταυρώνει τον ποδηλατόδρομο.



Επιτρέπεται στους πεζούς να χρησιμοποιούν ποδηλατόδρομους μόνο εφόσον δεν υπάρχει πεζοδρόμιο ή λωρίδα έκτακτης ανάγκης/κράσπεδο ή είναι αδύνατη η χρησιμοποίησή τους.






Στις κατοικημένες περιοχές οι πεζοί έχουν προτεραιότητα έναντι των οχημάτων και επομένως μπορούν να χρησιμοποιούν όλο το πλάτος της οδού και να τη διασχίζουν σε οποιοδήποτε σημείο επιθυμούν. Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 7 ετών επιτρέπεται να χρησιμοποιούν την οδό, χωρίς να συνοδεύονται υποχρεωτικά από ενήλικα. Οι οδηγοί δεν πρέπει να υπερβαίνουν την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα.




Εν ολίγοις, θα έπρεπε να υπάρχει σήμανση οδικής κυκλοφορίας, με τα απαιτούμενα όρια ταχύτητας του ποδηλάτη, διαβάσεις πεζών και ΑμεΑ, καθώς
να γίνει ευδιάκριτο, ότι οι πεζοί έχουν προτεραιότητα και μπορούν να κινούνται πλησίον του πεζοδρομίου, όταν αυτό δεν είναι επαρκές !  










Γράφει ο Αντώνης Λουκόπουλος 

  

Δημοφιλή Άρθρα