Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018

Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές..



Τα ηχοπετάσματα που αναπτύχθηκαν κατά μήκος της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, Προαστιακού Πειραιώς – Αθηνών,  που διασχίζει τον Ταύρο, ήταν το αποτέλεσμα την διχοτόμηση του και της υποβάθμισης μιας περιοχής είδη επιβαρυμένης. 
Μετά το δίλεπτο στιγμιότυπο που παρουσίασε ο Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Παράταξης ¨μαζί μπροστά  Μοσχάτο – Ταύρος¨, Αντώνης Μπούτσης, αποφάσισα να κάνω το δικό μου ρεπορτάζ, γύρω από το θέμα αυτό και πραγματικά διαπιστώνω από την Δημοτική Αρχή του τόπου μας, επιεικώς μια χαλαρότητα και μια ανοχή, απέναντι σ΄ένα μείζον θέμα ασφάλειας, που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας στην περιοχή του Ταύρου.

Στατιστικά στοιχεία  
Τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ό,τι το 65% των ατυχημάτων στο δίκτυο του ΟΣΕ σημειώνεται σε ισόπεδες διαβάσεις  και τα  ατυχήματα στη χώρα ανέρχονται  30 κατά μ.ο. ετησίως, καθώς τα Δέκα τέσσερα άτομα χάνουν τη ζωή τους και τα Δεκαέξι  τραυματίζονται σοβαρά, την ίδια στιγμή που το τρένο εξακολουθεί να θεωρείται από τα ασφαλέστερα μεταφορικά μέσα, στην  Ελλάδα έχει καταφέρει να είναι εξαίρεση, όταν υπάρχουν 1.830 περίπου ισόπεδες διαβάσεις,  στο σύνολο του δικτύου και αποτελούν τον συνήθη ύποπτο ατυχημάτων.
Χωρίς να θέλω να κουράσω σε νούμερα, αρκεί να δούμε ό, τι ο αριθμός των διαβάσεων στη χώρα μας,  θεωρείται αρκετά μεγάλος, όταν μια σιδηροδρομική διάβαση αντιστοιχεί σε κάθε  1,30 χλμ., ενώ ο μ.ο. στην Ευρώπη αντιστοιχεί  σε κάθε 2,2 χλμ.
Οι ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις έχουν ιδιαίτερη σημασία  στον τομέα  των μεταφορών, καθώς αντιπροσωπεύουν την μόνη περίπτωση κατά την οποία διασταυρώνονται δύο διαφορετικά συστήματα μεταφορικών, αυτό του οδικού και σιδηροδρομικού άξονα, µε αποτέλεσμα να συνιστούν σημεία υψηλού κινδύνου και για τα δύο συστήματα.

Η υπογειοποίηση θεωρείται ο μοναδικός και ασφαλέστερος τρόπος για την εξάλειψη κινδύνου ατυχημάτων, αποφεύγεται η  διακοπή λειτουργίας που αποφέρει σημαντική οικονομική επιβάρυνση και  μειώνεται ο χρόνος μεταφοράς των επιβατών προς κάθε κατεύθυνση, οφέλη για την εταιρεία του ΟΣΕ, ενώ αποφεύγεται η περιβαλλοντική επιβάρυνση, από τους παράγοντες της ηχορύπανσης, της μείωσης κυκλοφοριακού προβλήματος και κατ’ επέκταση  της μείωσης καυσαερίου.

Τι πρέπει να κάνει η Δημοτική Αρχή και τι κάνει..
Κατά την επίσκεψη στον χώρο διαπιστώνει κάποιος, εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να είναι ειδικός, την προχειρότητα της κατασκευής και τα προβλήματα ασφάλειας που δημιούργησαν αυτά τα ηχοπετάσματα, πέραν της διχοτόμησης της περιοχής του Ταύρου.
Οι δύο ισόπεδες διαβάσεις, που περνούν από τους οδικούς άξονες του Ταύρου, οι οποίοι είναι νευραλγικής σημασίας, επιβαρύνονται επιπλέον, των μέχρι σήμερα προβλημάτων που αντιμετωπίζουν όλες οι  ισόπεδες διαβάσεις τρένων με τους οδικούς άξονες της χώρας, ιδιαιτέρως όταν μιλάμε για μια κατοικημένη περιοχή, να σηκώνονται τείχη που απαγορεύουν την οπτική επαφή του σιδηροδρομικού συρμού, από τα σημεία που διασταυρώνονται με τους οδικούς άξονες, όταν δε αυτές βρίσκονται σε ευθεία γραμμή.

Πέραν λοιπόν, της δημιουργίας ενός Τείχους που διχοτομεί μια περιοχή, η οποία κατοικείται και η εξυπηρέτηση των κατοίκων, δεν γίνεται μόνο από τα δυο μεταφορικά συστήματα, αλλά έχουμε και την διέλευση πεζών, ποδηλάτων, παιδιών, ατόμων με ειδικές ανάγκες και ηλικιωμένων  ατόμων, αυτό από μόνο του,  επιτάσσει τον μοναδικό τρόπο, που προτείνουν ειδικοί μελετητές, με ανάλογες τεχνικές μελέτες και συνιστούν την υπογειοποίηση των διαβάσεων, ενώ μέχρι σήμερα από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα.. 

Αντί λοιπόν, η Δημοτική Αρχή να προτάξει το θέμα της ασφάλειας των κατοίκων της και να σταματήσει κάθε είδους έργο, από την αρχή, που μειώνει τις υπάρχουσες συνθήκες διαβίωσης των συμπολιτών της, να απαιτήσει την υπογειοποίηση από την ΤΡΕΝΟΣΕ η την ΟΣΕ, ως μοναδικό τρόπο λύσης του προβλήματος, αναβαθμίζοντας παράλληλα την περιοχή, ακόμα περιμένει..   Τι ?

Τα όποια δικαστήρια Δήμου με την ΤΡΕΝΟΣΕ, είναι για να διορθώσουν λανθασμένες κινήσεις η παραλήψεις.. που έγιναν μέχρι σήμερα για την υπογειοποίηση.  
Αυτό όμως, δεν έχει να κάνει με την αποξήλωση των υπαρχόντων ηχοπετασμάτων, τα οποία κακώς υπάρχουν ακόμη εκεί, καθώς και τα μέτρα ασφαλείας των διαβάσεων.

                     Φωτισμός                                    Αυτοσχέδια Καθρεφτάκια                     Κολόνες Στήριξης & Ηχοπετάσματα

Δείτε λοιπόν, το έργο ¨ανάπλασης¨ και πως αντιμετωπίζονται οι φυλασσόμενες διαβάσεις που υπάρχουν στην περιοχή του Ταύρου :

-Έχουν βάλει αυτοσχέδια καθρεφτάκια, οι φύλακες για να μπορούν να βλέπουν τα διερχόμενα τρένα.






-Επιπλέον θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχει ορατότητα, από την ύπαρξη των κάθετων κοιλοδοκών και μόνο, ανεξαρτήτως των μεταλλικών ηχοπετασμάτων, αν και αν ήταν διάφανα, μετά από λίγο καιρό, πάλι τυφλά θα ήσαν, γιατί θα είχαν γκράφιτι ! ! !


-Δεν θέλω να συζητήσω το χειροκίνητο σύστημα που χρησιμοποιούν για το ανεβοκατέβασμα των μπαρών προστασίας διέλευσης οχημάτων, δεκαετίας του ’50 & ’60.
-Την φωνή που βάζει ο φύλακας για να τον ακούσουν, μηχανάκια και πεζοί ¨ΝΤΕΛΑΛΗΣ¨
-Ο φωτισμός ? Ε !  


Για θέματα ασφαλείας.. που σήμερα δεν τηρούνται, η Δημοτική Αρχή, περιμένει..  Τι ?
Να αποφασίσει το δικαστήριο, αν χρειάζεται περισσότερος φωτισμός ?  λ.χ.
                           

Η ΤΡΕΝΟΣΕ – ΟΣΕ και κάθε ΤΡΕΝΟΣΕ, προσπαθεί να κάνει την δουλειά της, θέλοντας να αναπτύξει ταχύτητες, διευκολύνοντας τις δικές της υπηρεσίες και προσπαθεί να το κάνει με τον φθηνότερο τρόπο, τοποθετώντας ηχοπετάσματα.
Ο ρόλος της Δημοτικής Αρχής, θα πρέπει να λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων και της ασφάλειας των Δημοτών της  και πρωτίστως να ζητήσει από την ΤΡΕΝΟΣΕ – ΟΣΕ,
α) την άμεση απομάκρυνση αυτού του άστοχου τείχους,
β) την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας των διαβάσεων και
γ) να κρατούν με επιμέλεια τις επιτρεπόμενες χαμηλές ταχύτητες των συρμών κατά την διέλευση των διαβάσεων και της διαδρομής των, σε κατοικημένες περιοχές, ως επιβάλλονται από  κανόνες, μέχρι την Υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού συστήματος.     

Υπογειοποίηση

Δείτε όμως τι θα γίνει στις περιοχές Ρετσίνα και οδού Φαλήρου, του Κεραμεικού, στην Πέτρου Ράλλη μέχρι και την Λένορμαν, όταν παραδοθεί ολοκληρωμένο το έργο :
Υπογειοποίηση διπλής  & τετραπλής γραμμής, περιλαμβάνοντας μελέτη και κατασκευή στο σύνολό της, ενώ μετά το τέλος της κατασκευής και την επανεπίχωση του τεχνικού, η περιοχή θα αποδοθεί στο Δήμο για χρήση των κατοίκων, απαλλαγμένη  από την παρουσία των σημερινών σιδηροδρομικών γραμμών  και εμπλουτισμένη σε ελεύθερους χώρους και χώρους πρασίνου, με αποτέλεσμα τη σημαντική αναβάθμιση της περιοχής. 

Σε άλλους Δήμους, χρόνια τώρα..

Παράλληλα, ενώ βρήκα σχετικές μελέτες, από άλλους δήμους και της ΤΡΕΝΟΣΕ για την δυνατότητα της υπογειοποίησης των γραμμών, σας παρουσιάζω κι ένα στιγμιότυπο από Δημάρχους και Αντιπολίτευση, που είχαν την ίδια τακτική με την δική σας, αλλά και άλλους που είχαν πιο μαχητική, που κατάφεραν να εξορκίσουν τα κακά δαιμόνια και να προχωρήσουν πρώτοι στην υλοποίηση του έργου. Ενός έργου που δεν αφορούσε το πορτοφόλι του Δήμου, αλλά την ουσιαστική παρέμβαση σε φορείς και να παλέψουν – να διεκδικήσουν  μια Ανθρώπινη Πόλη κι Έναν Σύγχρονο Δήμο, όχι ως σλόγκαν, αλλά έχοντας όραμα για την πόλη τους και τα κατάφεραν !



Αντώνης Λουκόπουλος

Δημοφιλή Άρθρα